انواع پاورپوینت های آماده در تمام رشته ها و شاخه های علمی و غیرعلمی
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکل و یا نیاز به راهنمایی، از طریق تلگرام یا پیامک به شماره همراه زیر اطلاع دهید، ما در سریعترین زمان پاسخگو خواهیم بود: 09141594468

دانلود پاورپوینت رابطه ای دوسویه بر مبنای ارتباطات

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 17 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

www.morteza-talaei.com

مقدمه

بین فرهنگ و رسانه ارتباطی دوسویه برقرار است، این پاسخ پرسش دانشجویانی است که در خصوص اهمیت تدریس درس مدیریت مراکز فرهنگی در رشته ی تخصصی خود پرسش می کنند. مفهوم فرهنگ و رسانه در فرایند تولید وانتقال معنا از مجرای ارتباطات با یکدیگر پیوند می یابند و این ضرورتی است که دانشجویان عکاسی را وادار به یادگیری مفهوم فرهنگ و سازمان های فرهنگی می کند. در این جلسه در نظر داریم به تبیین ارتباط بین مفهوم فرهنگ و رسانه بپردازیم.

فرهنگ در متداول ترین معنی خود مجموعه ای از تمامی توانایی های اکتسابی یک جامعه در طول تاریخ آن است که البته  تمام توانایی ها و شناخت های مادی و انباشت های معنوی را در بر می گیرد. در حالی که عمر واژه رسانه بسیار کمتر از واژه فرهنگ است و زمان تولدش به حوالی سالهای پس از جنگ جهانی دوم باز می گردد، اما هر کدام از این دو واژه مفاهیم عمیقی را در بر دارند که با تمام جنبه های حیات بشری بالاخص علم، فلسفه، هنر، دین و سنت به طرز آشکاری پیوند خورده اند.

بررسی هر کدام از این واژگان، ارتباط آن ها با یکدیگر و تأثیر پذیری و تأثیر گذاریشان برهم موضوع این جلسه ی تدریس ما است. امید است که دانشجویان عزیز در این جلسه ی تدریس با مفهوم فرهنگ و رسانه و تاثیر این واحد درسی بر آینده شغلی و کاری خود بهتر و بیشتر آشنا گردند و ضرورت یادگیری این مفهوم را درک کنند.

فرهنگ ارتباطات رسانه

دو مفهوم فرهنگ و ارتباطات بی شک بایکدیگر ارتباط جدی دارند. اصولا پدیده های اجتماعی و فرهنگی چونکه اشیاء و رویدادهای مادی نیستند، بلکه مفاهیمی معنادارند، می بایست در شبکه از روابط تعریف گردند و انتقال یابند. انسانها بدون ارتباطات توانایی زندگی را ندارند وبدون آن ساختن جامعه ممکن نیست. بین فرهنگ و ارتباطات رابطه ای دو سویه وجود دارد و به جرات می توان گفت که فرهنگ بدون ارتباطات دوام و بقا نمی یابد و ارتباطات نیز بدون فرهنگ از محتوا و پیامد بی بهره هستند. در حقیقت فرایند تولید و انتقال معنا در ارتباطات و فرهنگ بر محور رسانه به همدیگر پیوسته است همان گونه که در شکل نشان داده می شود این دو مفهوم بر محور رسانه در چرخه های به هم پیوسته مکمل همدیگرند.

فرهنگ و ارتباطات در روابط همزیست و در عمل انفکاک ناپذیرند بر این اساس هر رفتار و عمل فرهنگی رویدادی ارتباطی و هر کنش ارتباطی رویدادی فرهنگ محسوب می شود

ارتباطات محصول فرهنگ است و فرهنگ مشخص کننده ی رمز، ساختار، معنا و زمینه ی ارتباطی است و از سوی دیگر ارتباطات محمل و مسیر زندگی فرهنگ است بگونه ای که هیچ فرهنگی بدون ارتباطات وجود نخواهد داشت


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file73_1616468_6527.zip754.6k